DISTRIBUIȚI

Studiile de specialitate arata ca oamenii obezi sunt mult mai predispusi sa sufere de dureri articulare. Este firesc daca te gandesti cat de tare pot sa preseze articulatiile, zilnic, 5-10 kilograme in plus. Pentru astfel de persoane, slabirea este prioritara, apoi includerea in dieta a unor alimente benefice articulatiilor.

Pentru a le mentine sanatoase, articulatiile au nevoie mai ales de vitaminele B, C, acizi grasi Omega 3 si 6, zinc si seleniu. Iata cateva alimente care iti protejeaza articulatiile:

1. Uleiul de masline

Daca uleiul de floarea-soarelui e proinflamator, cel de masline presat la rece devine obligatoriu in orice salata. Constine acizi grasi Omega, utilizati de organism pentru a produce substante anti-inflamatorii care amelioreaza durerile articulare.

De asemenea, uleiul de masline este bogat in polifenoli, care sunt cunoscuti pentru actiunea anti-inflamatorie, antioxidanta si anticoagulanta. Alegeti uleiul „extra virgin”.

2. Cerealele integrale si bananele

Sunt pline de vitamine din grupul B, esentiale pentru sanatatea articulatiilor. Trei sferturi din pacientii supusi testelor, care au inclus in dieta alimente bogate in vitaminele de tip B, au constatat ameliorarea simptomelor dupa 2 saptamani.

Alte alimente bogate in vitaminele B sunt legumele verzi, leguminoasele, nucile si semintele, organele si ouale.

3. Peste

Anumite soiuri de peste cum ar fi somon, ton, sardine, macrou, hamsii si sunt bogate in acizi grasi Omega 3, care pot reduce inflamatia si calma dureri articulare. In plus, unele – somonul salbatic, macrou, sardine si hering sunt, de asemenea, bogate in vitamina D. Studiile au aratat ca lipsa acestei vitamine este legata de aparitia artritei. „Este bine sa consumi somon de doua-trei ori pe saptamana. Somonul salbatic este mai bun decat cel de crescatorie”, sustine prof.dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare.

4. Ardei

Contin 176% din necesarul zilnic de vitamina C. Mai mult, ardeii rosii sau galbeni au o cantitate dubla de vitamina C, fiind o sursa mult mai buna decat citricele. Vitamina C joaca un rol important in formarea colagenului, un component de baza al oaselor si cartilajelor si care fortifica tendoanele si ligamentele fixate de oase. Ardeii dulci mai contin si vitamina B6.

5. Creveti

Crevetii contin vitamina D, acizi grasi Omega 3, fier, vitamina C si B12. Cand ii cumperi, crevetii trebuie sa nu miroasa a amoniac, acesta fiind un semn de deteriorare. „Crevetii mai contin zinc si seleniu, antioxidanti ce sting inflamatia articulatiilor”, completeaza Gheorghe Mencinicopschi.

6. Cartofi dulci

Contin o cantitate mare de vitamina C, folati si vitamina B6.

7. Lintea

Contine multe proteine si cantitati semnificative de vitamina B6. Aceasta se prepara ca fasolea sau mazarea, cel mai bine prin fierbere, pentru inactivarea unei enzime daunatoare ficatului.

Continuarea articolului aici.