DISTRIBUIȚI

Faptul că cetățenii tuturor orașelor din țară suferă din cauza lipsei locurilor de parcare nu este o notate pentru nimeni. În Capitală pietonii sunt obligați de multe ori să meargă pe șosea, să se expună accidentelor rutiere, pentru că pe trotuare sunt parcate mașini.
Acesta este şi motivul pentru care un parlamentar propune ca toate mașinile parcate pe trotuar să poată fi ridicate de autorități. Problema este faptul că, în niciun oraș din țară, șoferii nu nu prea au alte locuri în care să-şi lase mașina. În Capitală, pentru fiecare loc de parcare se bat 5 mașini în fiecare zi.
Un deputat USR susţine că a găsit rezolvarea problemei. Vrea să modifice Codul Rutier pentru că, în momentul de față, legea le permite polițiștilor să ceară ridicarea unei mașini doar dacă blochează șoseaua, nu şi trotuarul.

“Poliția nu poate face nimic în prezent şi sunt situații când se poate bloca accesul într-un spital sau unități de învățământ. În toate aceste situații, poliția poate să pună o amendă în parbriz, dar nu poate face nimic pentru a înlătura efectiv pericolul. Lipsa locurilor de parcare este o problemă reală. Asta nu înseamnă că unii dintre noi trebuie să-i chinuim pe ceilalți”, Cătălin Drulă, deputat USR.

Citește și: Modificări legislative pentru Delta Dunării. Ce reguli vor fi de acum pentru sănătatea mediului
Șoferii, cei pe care îi afectează direct propunerea parlamentarului, nu sunt de acord.

În București, circulă în fiecare zi peste un milion de mașini. Locuri de parcare sunt de 5 ori mai puține, aproximativ 200.000, iar parcări subterane sau supraterane găsim doar în zonele centrale din Capitală. Acolo, tarifele pornesc de la trei lei pe oră şi pot ajunge chiar şi la 10 lei pentru 60 de minute de parcare.

Primăria Capitalei a anunțat vineri seara o dată pentru intrarea în vigoare a proiectului privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar.
Viceprimarul Capitalei, Aurelian Bădulescu, a declarat, vineri, că proiectul privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar ar putea intra în vigoare în primăvară, după ce va intra în plen pe data de 20 februarie. Taxa pentru recuperarea unei mașini ridicate ajunge la 500 de lei.

Proiectul privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe marile bulevarde ale Capitalei a fost dezbătut, vineri, la Primăria Capitalei.
Potrivit viceprimarului Capitalei, Aurelian Bădulescu, acest nou regulament ar putea intra în vigoare din primăvară, scrie Mediafax.

„În regulament există doar rețeaua de bulevarde a Municipiului București, care vascularizează atât drumurile, cât şi accesul către serviciile public-sociale. Nu va fi ceea ce am declinat, de afaceri ale unor sectoare sau companii. Operatorul va fi public, o societate comercială a municipiului București.

Nu este o vânătoare a cetățenilor, a șoferilor care își lasă mașinile la voia întâmplării. Este vorba de descurajarea prin decizii ferme şi măsuri obiective ale unor astfel de situații. Se pot ridica mașinile de pe pista de biciclete, nu de pe trotuar. Poate fi sancționat cel care a parcat pe trotuar de către polițiștii rutieri”, a declarat, vineri, Aurelian Bădulescu, la Primăria Capitalei.
„Pe 20 februarie va intra proiectul în plen, așteptăm 10 zile ca să fie publicat în Monitorul Oficial, așteptăm şi punctul de vedere al prefectului, care nu poate fi decât unul pozitiv, după care credem că în maximum 30 de zile (în primăvară – n.r.) vom avea acest regulament în vigoare”, mai susţine Bădulescu.

Pe site-ul Primăriei București a fost publicat, în decembrie, un proiect de hotărâre privind ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice care fac parte din rețeaua principală de străzi a municipiului București.

De această operațiune se va ocupa Compania Municipală Managementul Transportului București S.A., iar activitatea va avea loc 24 din 24 de ore.