DISTRIBUIȚI

Colegiul Național ”Alexandru Ioan Cuza” din Galați dovedește încă odată tradiția pe care o are în studierea limbilor și civilizațiilor străine. Limba engleză s-a transformat în perioada contemporană într-o modalitate de comunicare universală. Civilizația britanică reprezintă, și a reprezentat de-a lungul secolelor un model pentru democrațiile europene. În condițiile în care, elevii români studiază limba engleză la un înalt nivel însă, programele școlare neglijează aspecte importante ale civilizației britanice le-a fost propus un concurs prin care să se completeze acest aspect și să determine elevii să-și completeze, prin studiu individual cunoștințele acumulate în orele de curs.
Sub coordonarea doamnelor profesor Maria-Isabela Miron și Oana-Diana Milea a fost inițiat un concurs inedit intitulat Cultura și civilizația britanică. Aprobat de Inspectoratul Școlar Județean Galați și având parteneri de marcă precum Facultatea de Istorie, Filosofie și Teologie din cadrul Universității ”Dunărea de Jos”, Galați, Casa Corpului Didactic, Galați, Asociația Galatzi 2020 și Asociația Cultural Științifică ”Alexandru Ioan Cuza”, Galați, concursul a stârnit repede interesul elevilor atrași de ideea de a realiza lucrări științifice pentru cele două secțiuni ale concursului: referate în limba engleză și referate în limba română.
Ineditul acestui concurs a constat în faptul că nu a vizat reproducerea unor informații învățate acasă ori în sala de clasă, așa cum fac majoritatea concursurilor, ci a avut ca scop familiarizarea elevilor de gimnaziu și liceu cu tehnicile de cercetare și de interpretare a surselor, apropiindu-i totodată, de cultura și civilizația britanică.
Deși aflat la prima ediție, concursului s-a bucurat de interes inclusiv peste hotare, în concurs fiind înscrise peste 80 de referate din 5 județe ale țării dar și din licee din Riga și Valmiera, Letonia.
Elevii au avut libertatea de a alege ce aspect al culturii britanice să trateze și oportunitatea de a insera elemente grafice, să valorifice cunoștințele acumulate în timp și să-și cultive, totodată, aptitudinile naturale. Faptul că elevii nu au fost obligați să elaboreze lucrările în condiții de examen unde presiunea timpului poate fi un impediment în obținerea celor mai bune rezultate, a reprezentat un factor încurajator în participarea elevilor cu placere și dăruire la acest concurs.
Criteriile după care au fost evaluate referatele au fost cele de autenticitate, expresivitate, originalitate, estetică a prezentării și încadrare în tema propusă iar faptul că peste 80% dintre lucrări au obținut peste 80 de puncte dovedește interesul elevilor în documentare și redactarea referatelor.
Felicităm participanții și ii așteptam și la edițiile viitoare!