DISTRIBUIȚI

Situația nu mai putea trena, oamenii de rând din Buzău fiind tot mai nemulțumiți de faptul că erau prea multe microbuze în oraș și în loc să mai caște gura prin jur trebuiau să se suie repede în vehiculul care venea prea devreme, ca să nu mai pomenim de condiția deplorabilă a mijloacelor private de transport în comun vis-a-vis de cele luate la mâna a doua din Olanda de primărie. Primarul Constantin Toma, zis și Toma HaliMoș, zis și Căruțașul cel Viteaz, având girul consiliului municipal, după ce i-a izgonit pe microbuziști, a decis cu o dârzenie nemaipomenită să “răcorească” și grila mașinilor de la TransBus pe trasee, Buzăul făcând astfel un pas important și în lupta dusă împotriva poluării.
De ce să ieși în stație cu câteva zile mai devreme?
Cititorii EXPRESS SUD-EST sesizează frecvent problemele din transportul public de persoane. Insiderii paginii de Pamflet au aflat, în ciuda declarațiilor făcute recent de primarul Constantin Toma și de directorul general al TransBus, Gică Toader, că obiectivul societății municipale este ecologizarea zonei de sud-est a României, mizându-se și pe faptul că Brăila și Galațiul vor îmbrățișa, la rândul lor, modelul: autobuze, troleibuze și tramvaie tot mai puține pe traseu!
“Nu mai poți fi supărat că aștepți mașina în stație, dacă mașina aia chiar nu va mai veni în stație! Ar fi absurd, graficul va fi refăcut și vei veni la marginea trotuarului abia în ziua când va veni mijlocul de transport în comun. De ce să ieși cu câteva zile mai devreme? Doar dacă nu vrei să stai acasă, lângă nevastă și copii. Eu propun să scoatem pe traseu un autobuz la două săptămâni”, a zis și primarul Constantin Toma.

Traineri de fitness, printre călători
Inițiativa primarului Constantin Toma și a oficialului TransBus pare să fi fost pe placul tuturor oamenilor din conducere, fiind întocmită și o listă a beneficiilor aduse de o asemenea măsură: nu ar mai fi nevoi să aduci autobuze tocmai din Olanda, cu 37.000 de euro bucata și vechi de zece ani, parcul auto ar fi populat de mai puține autovehicule, nu neapărat cele mai noi, deoarece pe OLX nu poți să vinzi orice vechitură (altfel s-ar da un tramvai românesc folosit doar câteva luni), mai puțin carburant folosit, deși nu este neapărat un target fezabil, motorina având căutare pe piața neagră, aerisirea consistentă a organigramei și, cel mai important lucru, reducerea emisiilor de carbon în atmosferă.
Ca să fie în continuare activă, fosta regie de transport va angaja antrenori de fitness care vor merge în fiecare stație în zilele fără tramvai/troleibuz. “Mersul pe jos face piciorul frumos, de aceea trainerii noștri le vor explica cetățenilor ieșiți fără motiv în stație cât de sănătoasă e deplasarea pe propriile picioare”, a comentat și la punctul ăsta primarul Constantin Toma.

“Vom deveni un oraș de atleți”
Pe termen lung, transportul public de persoane nu va mai avea deloc căutare la Buzău.

Planul ne-a fost divulgat de un lider al Sindicatului Șoferilor Liberi: “Am înțeles că vor fi păstrați controlorii, așa-zișii hingheri, ba chiar vor fi aduse forțe proaspete ca să-i timoreze pe călători. Vor avea sau nu bilet ori abonament, vor fi tachinați pe modelul ai sau n-ai șapcă. De ce ai? Poc! De ce nu ai, dă-te jos! Cine se va mai urca apoi într-un autobuz? Buzăul va deveni ușor un oraș de atleți, se va merge exclusiv la pas.

Totuși, oricât de mult aș fi în dezacord cu măsurile conducerii, n-am cum să nu recunosc că așa se va rezolva o mare problemă a orașului. Nu se va mai plânge nimeni de transportul în comun. Nu va mai exista, deci n-ai de ce să te mai plângi”. Vă vom ține la curent în funcție de noutățile din domeniu.

Sosirea în stație, cu alarmele ISU
Conducerea ISU Buzău ne-a confirmat existența negocierilor cu TransBus pentru ca sosirea în stație a autobuzelor să fie anunțată prin alarme. Se va ajunge la un moment dat ca autobuzele să fie disponibile în prima zi de miercuri a fiecărei luni.
La sugestia primarului Constantin Toma și pe banii contribuabililor, Opinia, Șansa, Buzoienii.ro etc. vor publica zilnic, cu litere de-o șchioapă, numărul de înmatriculare al autobuzului care va circula în acea zi atât pe toate rutele din oraș, cât și pe cele externe, cât și numele și numărul de pantofi al șoferului care va avea nenorocul să fie desemnat, prin tragere la sorți, să conducă vehiculul în acea zi.
Frecvența tot mai scăzută a mijloacelor de transport în comun va deveni un exotism al regiunii. Astfel, buzoienii dornici de aventură nu vor mai părăsi orașul pe timpul concediului: cu rata de iunie vor vizita valea urbei, apoi cu cea de iulie vor reveni la domiciliu. Croaziere, nene!
Săptămâna trecută, un șofer al societății a fost demis deoarece a ajuns în stație la ora stabilită. I-a fost desfăcut contractul pe motiv de indisciplină.
Hoții de buzunare din mașinile fostei regii autonome și-au făcut sindicat și protestează vizavi de măsurile fără precedent pregătite primarele Constantin Toma și de șefii TransBus: “Bine că-l certăm pe Tudorel Toader că nu s-a consultat cu CSM-ul înainte de a da acea ordonanță pe Justiție, dar pe noi de ce nu ne-a întrebat nimeni înainte de a se trece la noua grilă de transport? Avem și noi copii acasă, sunt atâtea guri de hrănit, ce vom face? Băgăm mâna în buzunarul altora? OK, așa este, dar Primăria Buzău și TransBus de ce ne dă un picior fix în business? Nici șuț nu mai merită să fii în Buzăul ăsta!”