DISTRIBUIȚI

Nu puţini sunt cei care au ajuns la urgenţe sau au fost nevoiţi să recurgă la calmante după excesele alimentare făcute de sărbătorile de iarnă. Medicii ne recomandă un binemeritat repaus culinar, iar bucătarii vin şi cu variante care să ne protejeze sistemul digestiv.

După mai bine de o lună de post, Crăciunul şi Revelionul au adus mese bogate, care nu s-au împăcat prea bine cu sistemul digestiv al multora, care au exagerat cu porţiile. Medicii ne recomandă să ne protejăm sistemul digestiv cu multe lichide, supe cu un aport scăzut de grăsime şi să evităm mâncărurile grele.De asemenea, porţiile trebuie să fie şi ele mai mici, iar săritul peste o masă nu este o idee foarte rea. Bucătarii vin şi cu soluţii pentru cei care au avut de suferit din cauza meselor prea bogate.

Alături de bucătarul Gheorghe Marica am realizat o listă cu preparate numai bune pentru ca sistemul digestiv să îşi revină:

– Salată cu rucola : puteţi adăuga şi roşii cherry, dar şi crutoane de pâine prăjită şi brânzeturi slabe. De evitat sunt brânzeturile grase de oaie sau capră.

– Salată iceberg cu valeriană: aceasta poate fi stropită cu puţină lămâie. Pentru un plus de savoare puteţi adăuga şi hribi prăjiţi.

– Salată de sfeclă roşie, cu măr şi hrean, toate tocate mărunt. Această salată poate fi folosită şi ca şi garnitură. Merge foarte bineşi cu un grătar de pui.

Continuarea articolului pe adevarul.ro