DISTRIBUIȚI

DRUMUL EXPRES BRĂILA-GALAȚI A REÎNVIAT! Proiectarea şi execuția drumului au fost scoase la licitație. Valoarea contractului depășește 530 milioane de lei. Termenul total de execuție şi garanție este de 94 de luni.
Așteptat ani în șir de locuitorii celor două orașe de la Dunăre, drumul Expres Brăila – Galați ar putea să se materializeze în următorii ani datorită faptului că CNAIR – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat în sistemul electronic de achiziții publice (SICAP) anunțul de participare pentru procedura de atribuire a licitației deschise, având ca obiect „Proiectare şi Execuție Drum Expres Brăila – Galați” în lungime de aproximativ 11 km.
Proiectul are o valoare estimată de circa 111 milioane de euro şi o perioadă de proiectare de 10 luni, iar execuția are un termen de 24 de luni. „Durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată de operatorul economic desemnat câștigător”, informează CNAIR, care precizează că data limită de depunere a ofertelor este 10 decembrie 2019.

Drumul Expres Brăila – Galați: 11 km, patru benzi, două viaducte, două podețe
Potrivit informațiilor din caietul de sarcini, drumul Expres Brăila – Galați va fi proiectat pentru o viteză de 120 km/h şi va avea o platformă de 22 de metri din carea partea carosabilă care va fi formată din câte două benzi de câte 3,5 metri pe fiecare sens şi o zonă mediană de 3 metri cu câte 0,75 metri spațiu pentru parapete. Platforma drumului expres va mai avea patru benzi mici de încadrare de câte jumătate de metru şi câte un acostament înierbat de 1,5 m pe fiecare parte.
De-a lungul traseului vor fi proiectate două poduri peste canale de irigații şi două viaducte (câte unul pe sens) peste digul de apărare pentru ape mari al râului Siret, peste calea ferată şi peste răul Siret. Primul viaduct va avea o lungime de 845 de metri şi peste râul drumul expres va trece pe un pod hobanat de 290 de metri, iar al doilea viaduct va avea o lungime de 389 de metri, iar traversarea râului Siret se va face printr-un pasaj de 120 de metri. Proiectul mai prevede şi lărgirea DN28 de la două la patru benzi pe o distanță de 0,43km dinspre municipiul Galați până la intersecția cu Drumul Expres.

Joncțiunea cu DN 2B se face printr-o intersecție giratorie proiectată la est de localitatea Movileni şi păstrează posibilitatea unei continuări a traseului drumului expres pe partea de vest a combinatului siderurgic Galați. DN 2B va fi reabilitat şi lărgit la patru benzi de circulație pe un sector de 0,43 km. Drumul Expres Brăila – Galați se va racorda, în zona de nord a municipiului Brăila, cu actualul proiect al șoselei parte din proiectul noului Pod peste Dunăre de la Brăila, lucrări în prezent în execuție.