DISTRIBUIȚI

Mai multi producatori cu renume din industria alimentara au declarat razboi deschis producatorului traditional al magiunului de prune, Sonimpex Topoloveni, o afacere de familie care a reusit sa resusciteze si sa promoveze in Europa acest produs traditional romanesc. Greii din industrie cer anularea marcii Magiun de Topoloveni, protejata la nivel european, iar avocatii lor spun ca doar printr-o neglijenta s-a obtinut cerificarea brandului „Magiun de Topoloveni”. Care este miza acestui razboi al magiunului si cine castiga din aceasta disputa a marcilor? Bibiana Stanciulov, directorul general al Sonimpex Topoloveni, a precizat intr-o reactie acordata wall-street.ro ca firma a avut o inregistrare la OSIM in perioada 2002-2012 pentru magiunul de prune, iar in prezent OSIM ii garanteaza protectie pe desenele industriale, care ar fi fost copiate de catre un concurent care produce magiun de prune si ar fi indus astfel confuzie in randul consumatorilor. „Examinatorii sunt din Europa de Vest, iar magiun este la origine cuvant turcesc. Magiun de Topoloveni are doua vicii pentru care nu poate deveni un brand. Magiun este descriptiv, iar Topoloveni este indicatie geografica. Este ca si cum ai incerca sa inregistrezi marca cafea sau marca Paine de Bucuresti. Nu poti sa vinzi magiun si sa vrei brand pe magiun”, sustine avocatul Paul Cosmovici, Managing Partner la Cosmovici Intellectual Property.