DISTRIBUIȚI

Ediția a treia a concursului #Digitaliada și-a desemnat câștigătorii. 224 de materiale digitale educaționale au fost înscrise, în total, în concurs, iar dintre acestea, juriul a selectat 9 câștigători.
Printre câștigători se numără un designer și un profesor din județul Galați.

Astfel, la secțiunea Conținut video, premiul II a fost câștigat de Gabriela Anton, designer instrucțional, cu mininarațiunea vizuală Ce e substantivul?. Materialul reprezintă o abordare contextualizată a lecției de predare-învățare a acestei părți de vorbire și îl are ca sprijin pe prietenul Burunducel. Gabriela Anton precizează că mininarațiunea a fost gândită, inițial, ca un proiect personal, dar curând a ajuns să își dorească să împărtășească materialul didactic multimedia și cu alți copii.“Deși a pornit ca un proiect personal, această lecție oferă o pledoarie pentru lucrul în echipă: deoarece odată cu realizarea ei s-a construit o punte între mamă și fiică. Astăzi, proiectul reprezintă un exemplu încurajator de îmbunătăţire a demersului educaţional prin punerea la treabă a creativităţii, dar şi a aplicaţiilor utile și la îndemână”.

La secțiunea Proiecte didactice, premiul III i-a revenit Dorinei Cojocaru, profesor de Limba și literatura română la Liceul Teoretic „Sfânta Maria” și Școala Gimnazială Nr. 26, cu proiectul didactic Poveste de iarnă. Demersul didactic constă în utilizarea tehnologiilor Web 2.0 (Google Docs și Padlet) în cadrul orei de Limba și literatura română, pentru a realiza împreună cu elevii o poveste colaborativă de iarnă. Dorina Cojocaru precizează că a înțeles faptul că era digitală determină un nou tip de abordare a fenomenului educaţional, prin intermediul TIC, astfel că demersul său didactic are elevul în centru.
“Pentru profesori, provocarea este să gândească activități care să îi atragă pe elevi în învățare. Astfel, concursul #Digitaliada a venit și anul acesta în sprijinul nostru, promovând educația digitală și stimulându-ne să creăm conținut digital propriu, inovator, destinat a fi folosit la ore. Mai mult, ne-a încurajat să împărtășim acest tip de experiență școlară prin intermediul acestei platforme online cu conținut educațional liber”, sunt cuvintele Dorinei Cojocaru.

„Ne bucurăm să descoperim creatori care revin în concurs, motivați să prezinte abordări digitale diferite și care își doresc să contribuie la îmbunătățirea performanței școlare a elevilor. Ajuns la a treia ediție, concursul #Digitaliada a reușit să creeze în platforma Digitaliada o comunitate a persoanelor pasionate de educația digitală”, a declarat Amalia Fodor, director Fundația Orange.

#Digitaliada este un concurs care încurajează crearea de materiale digitale cu conținut original și open source, utile procesului de învățare. Concursul de materiale digitale este organizat în cadrul Digitaliada, proiect de educație digitală al Fundației Orange, și se adresează în principal cadrelor didactice din orice școală din România, dar și persoanelor de peste 14 ani interesate să creeze și să distribuie publicului larg materiale didactice în format digital, ce pot fi folosite în predarea oricărei discipline școlare din ciclul gimnazial. În cadrul concursului, au fost deschise trei secțiuni pentru înscrierea materialelor digitale – Aplicații, Conținut video și Proiecte didactice. În cadrul fiecărei categorii au fost premiate trei materiale, valoarea totală a premiilor fiind de 8.000 Euro. Câștigătorii primesc echipamente digitale performante, astfel încât să-și susțină în continuare munca de dezvoltare și creare de conținut educațional digital.

Vă rugăm găsiți atașat comunicatul de presă în integralitatea sa.

Vă mulțumim pentru preluarea mesajului nostru și pentru susținerea educației digitale,
Echipa Digitaliada

www.digitaliada.ro