DISTRIBUIȚI

Ministerul Afacerilor Externe a demarat la 19 februarie 2016, ediţia 2016 a programului “Dialog cu diaspora pe teme consulare”, care are ca obiectiv informarea celor mai numeroase comunităţi de români care locuiesc în străinătate cu privire la programele și proiectele derulate de MAE pentru modernizarea activității consulare. Acest proiect de comunicare și interacțiune directă a celor 3 actori principali ai activității consulare – cetățeanul român, consuli și Centrala MAE – este la a doua ediție, fiind lansat în anul 2015, bucurându-se de un real interes în rândul comunităților românești.

Programul “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se va desfășura în prima jumătate a anului 2016 în statele cu comunităţi importante de români unde se desfăşoară o intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franţa, Germania, Marea Britanie. Astfel, o echipă a Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe se va deplasa pentru a prezenta cetăţenilor români, beneficiarii direcți ai acestor programe, ultimele noutăţi cu privire la sistemul de servicii consulare E-Cons. Primele întâlniri vor avea în cursul acestei săptămâni la Madrid.

În cadrul întâlnirilor cu românii din diaspora, reprezentanții Centralei MAE vor putea să discute direct cu aceştia problemele cu care se confruntă în plan consular, precum şi cele mai eficiente modalități de soluționare pe termen lung.

Echipa Ministerului Afacerilor Externe va organiza cu acest prilej și reuniuni regionale cu diplomații cu atribuţii consulare din statele aflate în proximitatea celor vizate direct de campanie, în vederea schimbului de bune practici în ceea ce priveşte folosirea E-Cons şi a „Manualului de proceduri consulare”. La reuniuni vor participa şi reprezentanţii instituţiilor partenere în implementarea sistemului E-Cons: Direcţia Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne şi Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România (UNNPR).

Informaţii suplimentare:

Departamentul Consular a dezvoltat în ultimii trei ani un proces de modernizare şi adaptare a instrumentelor consulare la evoluțiile legate de mobilitatea cetățenilor români peste hotare, astfel încât reţeaua consulară să poată face faţă solicitărilor de servicii şi de asistenţă consulară în situații de urgenţă, la parametrii optimi de eficiență și operativitate.