DISTRIBUIȚI

Nu eu sunt cel care spune asta, dar îl citez pe Carlos Tavares (șeful Peugeot):
„Lumea este nebună. Faptul că autoritățile ne ordonă să mergem într-o direcție tehnologică, aceea a vehiculului electric, este un punct de cotitură mare.
Îmi fac griji ca cetățean, pentru că nu sunt ascultat ca producător de mașini.

Toată această agitație, tot acest haos, se va întoarce împotriva noastră, pentru că vom lua decizii rele în contexte emoționale.”
 STÉPHANE LHOMME   (Directorul Observatorului nuclear)
Ciclul de viață al unui vehicul electric – durata de viata a bateriilor – îl face la fel de poluant ca un vehicul termic.
 Fabricarea de baterii este la fel, emițătoare de CO2 !
A subvenționa acest lucru nu are sens, explică directorul Observatorului Nuclear, Stéphane Lhomme. 
 DANIEL ROLAND, Agenția France Presse
Mașina electrică nu este mai virtuoasă pentru climat decât mașina termică, cu benzină sau motorină.
Acestea sunt concluziile unui studiu deja vechi al Agenției franceze de mediu și gestionare a energiei (ADEME), ignorat în mod deliberat de guvern (Elaborarea principiilor bilanțului energetic al emisiilor de gaze cu efect de seră și altor efecte asupra mediului induse de toate sectoarele vehiculelor electrice și vehiculelor termice până în 2012 și 2020 (noiembrie 2013).
Știind că aceste mașini sunt folosite în principal pentru călătorii scurte, este probabil că kilometrajul necesar pentru a fi considerată „virtuoasă” nu va fi niciodată atins.
În plus, toate emisiile CO2 de la o mașină electrică sunt trimise în atmosferă chiar înainte de a se deplasa cu un kilometru, în timp ce pe de altă parte se pretinde pretutindeni că mașina electrică nu emite particule fine.
Mașina electrică emite cu siguranță mai puține particule decât mașina termică, deoarece nu are eșapament, dar ea are frâne, anvelope și rulează pe asfalt !
  Este vorba de sume astronomice:
Guvernul a lansat un plan de instalare a 7 milioane de stații de încărcare de aproximativ 10.000 de euro fiecare, adică un cost de aproximativ 70 de miliarde de euro.
De asemenea, va fi de mirare să vedem alegerea comunelor mici, care crezând că fac un gest pentru mediul înconjurător, să spargă cutia de bani comună pentru a-și permite un terminal;
Bonusul „ecologic” la achiziționarea unui automobil electric depășește 10.000 € pe vehicul, adesea suplimentat de o primă a zonei.
Aproape toți cumpărătorii sunt oameni bogati, deoarece aceste vehicule sunt foarte scumpe: din nou, banii tuturor sunt oferiți celor mai privilegiați.
Deoarece mașina electrică din Franța poate fi considerată o „mașină nucleară”, aproape toate stațiile de încărcare instalate sunt conectate la rețeaua electrică obișnuită, 80% nucleară.
Nu trebuie să ne lăsăm păcăliți de certificatele propuse de domnul Bolloré și de al său Autolib (Paris), de Bluecub (Bordeaux) și de Bluely (Lyon), asigurându-ne că acestea sunt reîncărcate cu energii regenerabile: este doar o chestiune de jocuri de cuvinte; energia electrică utilizată este aceeași ca pretutindeni.
Nu facem aici promovarea mașinii termice, ea însăși o calamitate ecologică. Dimpotriva !
Este o analiză foarte bună să arătăm că politicienii noștri (și verzii) ne fac spectacol vorbind numai despre automobile:
 Camioanele, autocarele, navele sunt cu motoare diesel !
Doar pentru a identifica gradul de paranoia a celor mai virulenți detractori ai vehiculului diesel, trebuie să le dezvăluim datele industriei maritime care au demonstrat că, având în vedere dimensiunea motorului și calitatea combustibilului utilizat, cele mai mari 40 de nave-cargo ale lumii poluează la fel ca toate cele 760 de milioane de mașini de pe planetă.
Știți, că aceste nave port-container care ne alimentează cu produse pe care le-am făcut în fabricile noastre relocalizate, astăzi ard fiecare 10.000 de tone de combustibil pentru o cursă între Asia și Europa.
Aceste nenorocite 40 de nave fac parte dintr-o flotilă de 3.500, la care trebuie adăugate cele 17.500 de petroliere, care alcătuiesc ansamblul celor 100.000 de nave care navighează pe mare.
Pentru a nu părăsi domeniul maritim, să amintim că flota franceză de agrement este de aproximativ 500.000 de unități, din care 5.000 de iahturi de peste 60 de metri, iar cel mai mijlociu dintre ele arde aproximativ 900 de litri de combustibil într-o singură oră, în timp ce 24% din casele francezilor care se încălzesc cu ulei au probleme cu umplerea rezervoarelor lor pentru iarnă.
Pentru a continua pe calea schizofreniei paranoide, să luăm în considerare întreaga flotă de pescuit și 4,7 milioane de camioane în tranzit în Franța și miile de avioane care străbat cerul.
Pentru a completa această mică poveste, să nu uităm indispensabilul domeniu agricol în care consumul mediu de energie este de 101 litri de combustibil pe hectar.
Aceasta dovedește, de asemenea, că jurnaliștii sunt cumpărați de putere, pentru a ne ameți și a ne spăla creierul !