DISTRIBUIȚI

Drumul expres Ploiești-Buzău-Focșani, parte a rețelei de infrastructură care va pleca din județul Prahova și va ajunge până în județul Iași a intrat în faza de proiectare.
Autoritățile fac primii pași pentru construirea drumului expres Ploiești-Buzău-Focșani, parte a rețelei naționale de infrastructură Prahova – Iași. Zilele trecute, au fost semnate contractele de servicii drumul expres Ploiești-Buzău-Focșani. Contractele presupun efectuarea studiului de fezabilitate și a proiectării celor două tronsoane de drum expres. Lucrările ar putea începe însă de abia peste 3 ani și s-ar putea finaliza în 2025.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că a semnat contractele de servicii “Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Ploiești-Buzău” și “Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Buzău-Focșani” cu firma Consitrans.

Citește și: CINE SUNT PROPAGANDIȘTII REFERENDUMULUI PENTRU FAMIGLIE? LISTA IERARHILOR BOR BĂNUIȚI CĂ AR FI HOMOSEXUALI ORI INFORMATORI AI FOSTEI SECURITĂȚI
Contractele presupun efectuarea studiului de fezabilitate și a proiectării celor două tronsoane de drum expres. Prețul contractelor este de 12,27 milioane de lei, fără TVA, pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru drumul expres Ploiești-Buzău și de 13,9 milioane de lei, fără TVA, pentru Buzău-Focșani.

Durata de prestare a serviciilor este de 24 luni de la data de începere a contractului. Sursa de finanțare a contractelor este atât de la Uniunea Europeană, cât și de bugetul de stat.

Citește și: Parcul Crâng din Buzău, pe mâna lui Toma!
Din păcate, chiar și în cazul în care nu ar exista piedici birocratice, drumul expres care să lege orașele Ploiești, Buzău și Focșani nu va fi gata mai repede de 2025, spun reprezentanții CNAIR. Dacă studiile de fezabilitate nu sunt foarte scumpe, realizarea drumului expres va fi destul de piperată. Un kilometru de șosea expres nu este mult mai ieftină decât unul de autostradă, ajungând la 80%-90% din prețul acesteia.

În total, drumul de mare viteză „Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani” va costa cel puțin 1,5 miliarde de euro, bani alocați de Uniunea Europeană, prin Programul Operațional de Mare Infrastructură 2014 – 2020. Cu o lungime totală de peste 330 de kilometri, drumul expres Muntenia – Moldova ar trebui să preia traficul rutier de pe DN2 E85, unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului la nivel național, dar și foarte multe accidente rutiere, fiind denumită „șoseaua morții”.