DISTRIBUIȚI

Se pare ca incet, incet trebuie sa revenim la traditiile vechi alimentare
> care asigurau un aport alimentar echilibrat.
>
> *…Beneficii* *ale consumului de* *unt*
> Untul este un aliment mult mai sanatos in comparatie cu obisnuita
> margarină. Ani de zile s-a sustinut ca untul este inamic, iar margarina
> este alternativa sanatoasa deoarece contine foarte putin colesterol. Se
> pare ca am fost directionati gresit…
>
> 1. Untul contine Factorul Wulzen, o substanta, asemanatoare unui hormon,
> care poate preveni blocarea incheieturilor si artrita. De asemenea, este
> responsabil de transportarea calciului catre oase in loc sa fie transportat
> catre incheieturi. Aceasta substanta poate fi gasita doar in unt si in
> smantana.
>
> 1. O sursa excelenta de colesterol bun ce este necesar pentru
> functionarea optima a celulelor organismului si ofera beneficii
> creierului
> si intregului sistem nervos. Organismul nostru are nevoie de colesterol,
> dar de cel bun.
> 2. Untul contine glicosfingolipide, care sunt acizi grasi ce protejeaza
> stomacul impotriva infectiilor gastro-intestinale.
>
> 4. Contine acid linoleic conjugat (CLA). Aceasta substanta previne aparitia
> diverselor tipuri de cancer si ajuta organismul sa acumuleze masa musculara
> in loc de grasime.
> 5. Omega3 si Omega6… acizii esentiali pe care organismul nu-i poate
> produce, astfel fiind necesara suplimentarea lor prin almentatie sau
> suplimente nutritive. Beneficiile acestor acizi grasi sunt foarte
> cunoscute. Acestea sunt imbunatatirea functiei psihice, imbunatatirea
> sanatatii pielii si imbunatatirea functiilor cardio-vasculare.
> 6. Este o sursa excelenta de minerale. Untul contine magneziu, crom, zinc,
> cupru si seleniu, mineral cu proprietati antioxidante. Untul contine o
> cantitate mai mare de seleniu in comparatie cu peștele hering, cerealele
> sau usturoiul. Untul contine, de asemenea, iod.
> 7. Untul este o excelenta sursa de vitamine… vitamina A, ce iti
> protejeaza si imbunatateste si vederea si functiile endocrine. Mai contine
> si vitaminele D, E si K.
> 8. Spre deosebire de margarină (uleiuri hidrogenate), untul are un procent
> de digestibilitate foarte bun, necesitand mai putine saruri biliare si
> solicitand astfel mult mai putin vezica biliara si ficatul.
> *Adevărul despre untura de porc * Vei mai consuma?
> NU ESTE O GLUMA! Atenție!
> Untura este unul din cele mai întâlnite produse din frigiderul românilor,
> în special, în casele acelora care au crescut un porc la curte. Untura
> animalului este bine conservată în borcane şi poate fi folosită în
> prepararea diferitelor feluri de mâncare sau chiar prăjituri.
> Deşi toată lumea ar fi tentată să creadă că acest produs este bogat în
> grăsimi şi nu face bine organismului, untura de porc s-a dovedit a fi o
> mană cerească la casa omului.
> Motive pentru care e bine să consumi untură:
>
> 1. Grăsimile găsite în untură pot preveni apariţia cancerului, în
> special cancerul la sâni.
>
>
>
> 1. Este bogată în vitamina D.
> 2. Principala grăsime din untură, acidul oleic, asigură un nivel scăzut
> de depresie.
> 3. Reglează producţia de hormoni în organismul nostru şi aduce echilibru
> la nivel tiroidian.
> 4. După uleiul de măsline, untura ocupă locul al doilea la capitolul
> grăsmi monosaturate, considerate a fi cele mai sănătoate tipuri de
> grăsimi
> saturate.
> 5. Mâncarea gătită cu untură are un gust delicios şi te fereşte de
> problemele cu colesterolul.
>
>
> CCDCOM
>